žerempodleAdly

Zdravý jídelníček na míru

Chceš zhubnout? Nabrat? Jíst zdravě? Nebo prostě cítit se lépe ve svém těle? #žerempodleAdly

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

Maminky, víte co dáváte svým dětem?

Mgr. Adéla Šírová, 22. září 2020

Maminky, víte co dáváte svým dětem? Jaké jídlo děti potřebují a kterým potravinám by se měly vyvarovat? V prvním roce života, se miminko nenazývá kojencem jen tak náhodou, ale kvůli tomu, že mateřské mléko by mělo tvořit základ jeho výživy. Margit Slimáková (specialistka na zdravotní prevenci a výživu) nedoporučuje do jídelníčku dítěte zařazovat náhradní mléka nebo jiná alternativní rostlinná mléka. Úplně první potraviny, které je vhodné do jídelníčku dítěte zařadit jsou lokální BIO zelenina a ovoce. Vždy by měl být do jídelníčku zařazen pouze jeden druh (ovoce nebo zeleniny) a postupně každé 3-4 dny přidat další druh, které později můžete kombinovat. Potraviny v BIO kvalitě bychom do svého jídelníčku měli zařazovat všichni, protože nechceme do sebe cpát celou kupu chemikálií, ale pro děti do 3 let je BIO kvalita nejdůležitější, protože jejich malá tělíčka ještě nemají dostatečně vyzrálé detoxikační a eliminační systémy, a proto se v jejich tělíčkách mohou hromadit chemikálie a být příčinou závažných onemocnění. Později je vhodné do jídelníčku dítěte zařazovat i bezlepkové obiloviny, kvalitní bílkoviny a tuky např (jáhlová kaše, rýže, quinoa, červená čočka, žloutek, kvalitní maso, extra panenské oleje).

Maminky pozor na speciální potraviny pro děti. Většina z nich obsahuje obrovské množství přidaného cukru. Testování těchto potravin potvrzují dokonce nezdravost na dětský organismus. Například velmi oblíbené sušenky pro děti nejmenované značky obsahují: mouku, cukr a palmový olej a to je tak všechno. Dále ,,suchárky pro první zoubky,, obsahují: mouku, cukr, škrob a palmový olej. Myslíte si, že tyto produkty jsou vhodná pro miminka? Dále tu máme přesnídávky. Vždy koukejte na složení, kolik procent obsahuje ovocná složka. Nejlepší variantou jsou takové přesnídávky, které obsahují pouze ovocnou složku a žádný přidaný cukr. To ale není jen tak, některé přesnídávky obsahují pouze 60 % ovocné složky, co je pak těch zbylých 40 %? Zbytek tvoří cukr, fruktozový sirup, kukuřičný modifikovaný škrob, a regulátor kyselosti. Tato potravina rozhodně není vhodná ani pro dospělého člověka a přitom je doporučována už dětem od 3 měsíců. Například taková ovocná přesnídávka Hami 100% ovoce obsahuje pouze: 76 g jablek, 24 g banánů a vitamín C. Tak by to mělo vypadat, ale stále se nejedná o ovoce v BIO kvalitě. No řekněte sami, není jednodušší si nakoupit lokální BIO ovoce a rozmixovat si ho doma? :) Určitě to potěší i vaší peněženku.

Pamatujte na to, že děti nepotřebují žádné speciální potraviny, ve většině případů se jedná pouze o klamavou reklamu.

Maminky, víte co dáváte svým dětem?